måndag 27 juni 2016

Shabby pincushion frame



God dag alla pyssliga vänner!
Jag hoppas att ni alla har haft en härlig midsommar! Vi firade midsommar med familj och vänner i lugn och härlig tempo! Söndag var vi på Gröna lund med barnen och några vänner! Vo hade en kanon rolig dag, som slutade med 6kg choklad, ett helt gäng nallar & mycket trötta föräldrar med glada barn! *s* 
Idag har jag en "nåldyna" skulle man kunna kalla den, fast det är en stående ram. Jag tog silkes tyg från en brudklänning som jag hittat i en secondhand affär billigt och lindade den runt själva skivan (där fotot ska vara) limmade på baksidan och fyllde med fyllning. Sedan började jag med det roliga, dekorera...Alla spets och dekorationer förutom fjärdern och små fåglarna kommer från  Creating With Details  Jag älskar dekorationen som jag satt överst, den passar till så mycket! Dom små fåglarna har jag fått i en swap från Linda Wright.  På denna nåldyna tänkte jag ha mina stickpins som jag brukar jag.Tack för titten och ta hand om er!



Good day my sweet crafting friends!
I hope you all had a wonderful weekend! Here in Skandinavia, we celebrated midsummer this weekend, it's a huge celebration, and we spent it by beeing with family and friends, eatoing good food and enjoying fun company! On Sunday we took the kids to Gröna Lund ( It's an amusement park) the kids (we too...) had so much fun! We came home with 6kg of chocklate, a bunch of teddy bears, and very,very tired parents...but happy kids!!!)
Today, i have a "pincushion" or maybe i should say pinframe? *lol* i took a picture frame and dressed it with silk fabric that i cut from an old brides dress i bought cheap from a second hand shop. Filled it with filling and started to add lots of yummy laces and gorgeous embellishmments from Creating With Details  everything but the frame,the birds and the feathers come from  i This i'm going to use for my stickpins that i make, have to make more, starting to run low on them! Thank you for stopping by,take care! hugs and sunshine

Päivää ihanat ystävät!
Mites teillä meni juhannus? Me otettiin iisisti ja nautittiin hyvästä ruaasta ja kivasta seurasta! Sunnuntaina olimme huvipuistossa (gröna lund) muksujen ja ystävien kanssa. Tultiin illalla myöhään kotia, ja mukana oli 6 kg suklaata, iso kasa nalleja ja hyvin väsyneet vanhemmat..ja onnelliset muksut! Tännä mulla on teille neulatyyny (taikka neula raamiksi sitä voisi kutsua...) Otin valokuva raamin johon kiinnitin silkki kangasta, jonka leikkasin vanhasta häämekosta jonka olen halvalla ostannut second hand kaupasta. Sitten olen koristellu monella eri pitsillä ja kauneilla akoristeilla. kaikki muut, paitsi pikku linnut sekä höyhenet tulevat Creating With Details   Ajattelin laittaa siihen minun tekemiä koriste neuloja, (stickpins) niitä pitääkin tehdä lisää, on vain muutama enää jäljellä. Kiitos kun piipahdit ja voikaa hyvin!












                                                                Creating With Details 

1 kommentar:

Kaija sa...

Mikä taideteos jälleen Sari!On niin romantiikkainen ettei sanoin voi kuvata vaan melkeistä suu auki simmut ymmyrkäisenä huokailla.:)Aurinkoa ja iloa sinulle ystäväni.<3